SEO – це теорія і практика оптимізації сайтів задля отримання якомога вищих позицій у видачі пошукових систем (Search Engine Optimization).
Звісно, існує багато вдалих сайтів, але по кожному окремому запиту пошукова система видає обмежену кількість результатів.
На додаток – вебсайти відсортовані в певному порядку, і кожна позиція в видачі лише одна. Як же визначити, що один з сайтів вартий першої позиції, інший – увійде в топ-10, а третій – взагалі не потрапить до результатів пошуку? Над алгоритмами, що обробляють запити та формують видачу, працюють кращі уми Google, а технічну сторону реалізують передові центри обробки даних.
З точки зору digital маркетингу, коли ми здійснюємо пошукову оптимізацію – ми шукаємо точки дотику між сайтом та алгоритмами пошуку, щоб максимізувати позиції, трафік, конверсії – а це означає прибутковість всього бізнесу.
Вхідний трафік сайту розділяють по каналах. Як правило, основні канали трафіку наступні:
Якщо з першими трьома каналами можливо працювати в короткостроковій перспективі, то з органічним трафіком все набагато цікавіше.
Як і для платного пошукового трафіку (тобто контекстної реклами), джерелом для каналу органіки є пошукові системи. Таким чином, ці два канали ділять між собою спільну територію – результати пошукової видачі.
Платні канали хоча і можуть дати швидкий приплив трафіку, але потребують постійних затрат на рекламні бюджети та оплату спеціалістів, що ведуть рекламні кампанії. При цьому ризик злити бюджет завжди високий, а витрати часто ледь окупаються.
Ви не поповнили рекламний бюджет і на сайті одразу зник трафік? Це надійна ознака, що у вашого сайту слабка присутність в органічній видачі, яка позначається на сприйнятті бренду, а трафік і продажі залежать здебільшого від вливань в платні канали.
Водночас, органічний трафік може бути постійним джерелом якісних лідів для вашого бізнесу. Для цього не потрібні рекламні бюджети – потрібна планомірна і довгострокова робота над SEO.
Наше спільне завдання – зробити так, щоб ви максимально успішно конкурували в пошуку з вебсайтами інших компаній, а платні та органічні переходи саме на ваш сайт доповнювали взаємно доповнювалися найбільш ефективно. Це базовий критерій сильного digital маркетингу.
Що вище позиція у видачі, то більше трафіку отримує сторінка. Нові дані аналітиків Backlinko підтверджують висновки, що основний об’єм трафіку в органіці збирають перші 3 позиції. До того ж, у першої позиції шанси отримати відвідувача в 10 разів вище, ніж у 10 позиції. Оцінити відмінності можна за допомогою метрики CTR (тобто відношення кліків до показів).
Отже, клікабельність (CTR) позицій в органічній видачі Google:
Така різниця клікабельності пояснює, чому успішні проєкти настільки активно працюють над входженням в топ видачі – з кожним підвищенням позицій їх переваги над конкурентами стрімко зростають.
То чи варто приділяти увагу SEO? Відповідь однозначна. Далі розглянемо, з яких етапів складається пошукова оптимізація сайту.
Для розуміння першого пункту поясню терміни “семантика” та “семантичне ядро”. Під семантикою в SEO розуміють все, що пов’язане з вибором ключових слів для сторінок, їх значеннями й тим, наскільки вони збігаються з пропозицією/продуктом і намірами користувача.
Семантичне ядро – це набір ключових слів і фраз, що відповідають задачам сайту та реальним запитам користувачів у пошукових системах. Семантичне ядро кластеризується (структурується) на групи по напрямках і частотності вживання ключових запитів. На зібраному семантичному ядрі базується робота з метатегами та текстовим контентом, тому його точність вкрай важлива для ефективного просування сайту.
Етап технічної оптимізації перетинається у часі з етапом роботи над семантикою і повторюється ітераціями. Хід етапу поведінкової оптимізації та етапу зовнішньої оптимізації залежить від обсягів реального трафіку і результатів його аналізу, оскільки для інсайтів важлива статистика і великі дані.
Часто після розробки сайт виглядає естетично і навіть немає питань по контенту, але в ході грамотного SEO аналізу видно, що такий ресурс ще далеко від готовності – і тоді
ми переходимо до описаних етапів.
Натискаючи на кнопку, ви надаєте згоду на обробку ваших персональних даних та погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
та Умовами використання сайту Perfect SEO.