Perfect SEO logo mobile

Що таке SEO?

SEO – це теорія і практика оптимізації сайтів задля отримання якомога вищих позицій у видачі пошукових систем (Search Engine Optimization).

Звісно, існує багато вдалих сайтів, але по кожному окремому запиту пошукова система видає обмежену кількість результатів.
На додаток – сайти відсортовані в певному порядку, і кожна позиція в видачі лише одна. Як же визначити, що один з сайтів вартий першої позиції, інший – увійде в топ-10, а третій – взагалі не потрапить до результатів пошуку? Над алгоритмами, що обробляють запити та формують видачу, працюють кращі уми Google, а технічну сторону реалізують передові центри обробки даних.

З точки зору digital маркетингу, коли ми здійснюємо пошукову оптимізацію – ми шукаємо точки дотику між сайтом та алгоритмами пошуку, щоб максимізувати позиції, трафік, конверсії – а це означає прибутковість всього бізнесу.

Як зрозуміти, що ваш сайт необхідно просувати в пошуку?

Вхідний трафік сайту розділяють по каналах. Як правило, основні канали трафіку наступні:

  1. прямі переходи та реферали;
  2. соцмережі;
  3. платний трафік;
  4. органічний трафік.

Якщо з першими трьома каналами можливо працювати в короткостроковій перспективі, то з органічним трафіком все набагато цікавіше.
Як і для платного пошукового трафіку (тобто контекстної реклами), джерелом для каналу органіки є пошукові системи. Таким чином, ці два канали ділять між собою спільну територію – результати пошукової видачі.

Платні канали хоча і можуть дати швидкий приплив трафіку, але потребують постійних затрат на рекламні бюджети та оплату спеціалістів, що ведуть рекламні кампанії. При цьому ризик злити бюджет завжди високий, а витрати часто ледь окупаються.

Ви не поповнили рекламний бюджет і на сайті одразу зник трафік? Це надійна ознака, що у вашого сайту слабка присутність в органічній видачі, яка позначається на сприйнятті бренду, а трафік і продажі залежать здебільшого від вливань в платні канали.

Водночас, органічний трафік може бути постійним джерелом якісних лідів для вашого бізнесу. Для цього не потрібні рекламні бюджети – потрібна планомірна і довгострокова робота над SEO.

Наше спільне завдання – зробити так, щоб ви максимально успішно конкурували в пошуку з сайтами інших компаній, а платні та органічні переходи саме на ваш сайт доповнювали взаємно доповнювалися найбільш ефективно. Це базовий критерій сильного digital маркетингу.

Чому так важливі високі позиції у видачі?

Що вище позиція у видачі, то більше трафіку отримує сторінка. Нові дані аналітиків Backlinko підтверджують висновки, що основний об’єм трафіку в органіці збирають перші 3 позиції. До того ж, у першої позиції шанси отримати відвідувача в 10 разів вище, ніж у 10 позиції. Оцінити відмінності можна за допомогою метрики CTR (тобто відношення кліків до показів).

Отже, клікабельність (CTR) позицій в органічній видачі Google:

  1. позиція – 31,73%
  2. позиція – 24,71%
  3. позиція – 18,66%
  4. позиція – 13,60%
  5. позиція – 9,51%
  6. позиція – 6,23%
  7. позиція – 4,15%
  8. позиція – 3,12%
  9. позиція – 2,97%
  10. позиція – 3,09%

Така різниця клікабельності пояснює, чому успішні проєкти настільки активно працюють над входженням в топ видачі – з кожним підвищенням позицій їх переваги над конкурентами стрімко зростають.
То чи варто приділяти увагу SEO? Відповідь однозначна. Далі розглянемо, з яких етапів складається пошукова оптимізація сайту.

Основні етапи SEO

  1. Оптимізація семантики

    • Збір та кластеризація семантичного ядра – аналіз напрямку, конкурентів та підбір ключових запитів на основі статистики видачі;
    • Оптимізація метатегів сторінок сайту на основі зібраної семантики;
    • Рекомендації по наповненню і покращенню текстового контенту на сторінках.
  2. Технічна оптимізація

    • Аналіз технічних параметрів сторінок і надання ТЗ з їх виправлення та покращення;
    • Визначення та поліпшення факторів, які дозволяють збільшити швидкість завантаження сторінок;
    • Перевірка та уточнення зроблених правок з технічної оптимізації.
  3. Оптимізація поведінкових факторів

    • Вивчення шляху користувача, оптимізація точок дотику і конверсій;
    • Аналіз UX/UI з точки зору SEO і маркетингу;
    • Заходи з покращення проценту відмов та тривалості сеансів.
  4. Зовнішня оптимізація

    • Аналіз та рекомендації з побудови зовнішнього профілю посилань;
    • Аналіз та оптимізація структури вхідного трафіку та всього маркетинг-міксу.

Для розуміння першого пункту поясню терміни “семантика” та “семантичне ядро”. Під семантикою в SEO розуміють все, що пов’язане з вибором ключових слів для сторінок, їх значеннями й тим, наскільки вони збігаються з пропозицією/продуктом і намірами користувача.
Семантичне ядро – це набір ключових слів і фраз, що відповідають задачам сайту та реальним запитам користувачів у пошукових системах. Семантичне ядро кластеризується (структурується) на групи по напрямках і частотності вживання ключових запитів. На зібраному семантичному ядрі базується робота з метатегами та текстовим контентом, тому його точність вкрай важлива для ефективного просування сайту.

Етап технічної оптимізації перетинається у часі з етапом роботи над семантикою і повторюється ітераціями. Хід етапу поведінкової оптимізації та етапу зовнішньої оптимізації залежить від обсягів реального трафіку і результатів його аналізу, оскільки для інсайтів важлива статистика і великі дані.

Часто після розробки сайт виглядає естетично і навіть немає питань по контенту, але в ході грамотного SEO аналізу видно, що такий ресурс ще далеко від готовності – і тоді
ми переходимо до описаних етапів.

Створення сайту – це лише на 20% розробка, а на 80% – це виправлення та оптимізація.
– Максим Звонарьов, ваш радник з питань SEO та digital

Запитати оцінку просування

Прямий зв'язок в соцмережах:

Натискаючи на кнопку, ви надаєте згоду на обробку ваших персональних даних та погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
та Умовами використання сайту Perfect SEO.